스킵 네비게이션

글로벌 네비게이션

Get Adobe Flash player

컨텐츠 영역

대학안내 영어학과

  • 소개
  • 교수진
성명 : 20130014 연구실적보기
  • * 학력
    - University of Florida 박사
    - University of Kansas 석사
    - 한국외국어대학교 학사

    * 연구실적/저서
    - 2014. Negotiation of Meaning in Peer Revision Sessions in a College English Composition Classroom
    - 2013. Status Quo of Teaching English Composition in Korea
    - 2013. Revision Behaviors in a Peer-Reviewed Multi-Draft Writing Context
    - 2013. Great Help or Waste of Time?: Korean College Students' Perception of Peer Revision Activities
    - 2013. Teacher's Guide Middle School English 2
    - 2013. Middle School English 2
    - 2013. Middle School English 3
    - 2013. Middle School English 1
    - 2013. Teacher's Guide Middle School English 1
    - 2012. Road to TOEIC 990
    - 2012. The peer Revision Process as a Tool for Learning Transitive and Intransitive Verbs
    - 2010. Change of Text Structure in Multiple-draft Writing Process
    - 2010. What's the Problem in Teaching English Writing in Secondary Level?
    - 2008. From the Other Side of the Desk: Sixth Graders' Views on Portfolio Assessment
    - 2007. A same composition scoring rubric for different test situations: An exploratory study
    - 2007. 초등학교 영어교육에 있어서 평가의 당위성과 과제
    - 2007. Contrastive Rhetoric from a Korean Perspective
    - 2006. 대학 교양영어의 환경적 요인들에 대한 학습자들의 인식
    - 2006. 한국 대학생들의 영어 설명문에서 수사학적 패턴
    - 2006. Is the process-oriented writing instruction really process-oriented?
    - 2005. 텍스트 구조에 대한 문화적 내용의 영향
    - 2005. 영어작문에의 안내
    - 2004. ESL 학습자들의 과정 중심 영작문에 대한 이해
    - 2004. 의사소통을 위한 영문독해
    - 2004. 고등학교 영어작문 교사용 지도서
    - 2003. 기초 영어학습 과정에서의 의사소통 장애와 장애의 해결 과정
    - 2003. 포스트 과정시대의 과정 중심의 작문 교육: 두 대학생의 작문 과정에 대한 사례 연구
    - 2003. 영어가 세계어화된 상황에서의 문화교육
    - 2003. 고등학교 영어작문
    - 2002. A New Direction of Culture Education in English Education in Korea
    - 2002. English Reading Instruction by Using the Internet
    - 2001. The Effect of Social Cognitive Ability on English Writing Proficiency by English Proficiency Levels
    - 2001. Only Native Cultures in EFL Classrooms?
    - 2000. Learner Autonomy and Classroom Discourse
    - 2000. Three Principles of Teaching Children Writing
    - 2000. A New Direction of Culture Education in English Education in Korea
    - 1999. 영어과 영재교육과정 시안
    - 1999. 고등학교 영어과 수행평가 이론과 실제
    - 1999. The 7th Amendment of English Curriculum in Korea
    - 1999. Teaching of English Composition by Student's Level
    - 1999. 고등학교 공통영어 평가 방법 개선 방안
    - 1998. 국가 교육과정에 근거한 평가 기준 및 도구 개발 연구
    - 1998. First Language Learner's Cognitive Strategy Use and Its Implication to Second Language Learning
    - 1998. EFL Writing and English-Language Proficiency
    - 1998. 중급 영어 쓰기 평가
    - 1998. 올바른 영작문 교육을 위한 몇 가지 제언
    - 1998. 학생들 수준에 따른 영작문 지도
    - 1997. Threshold Level of English Language Proficiency for EFL Writing
연구실 : T105
직위 : 학과장 이메일 : 이메일 보내기
전공 : 영어 교육학 연락처 : 031-670-5312
홈페이지 :
성명 : 김경애 연구실적보기
  • * 학력
    - 서울대학교 대학원 박사
    - 서울대학교 대학원 석사
    - 서울대학교 학사

    * 연구실적/저서
    - 영어화용론, 현대영어학총서7, 종합출판, 2012. 12 (출판예정)
    - Road to TOEIC 990, 2012-08
    - Accommodation Sites, 영어학, 2010
    - Presupposition Accommodation and Accessibility,
    영어학, 2008
    - New TOEIC Essentials, Brain House Publishing Co., 2009,
    - Reading for the Real World 2, Compass Publishing Co., 2007
    - Reading for the Real World I, Compass Publishing Co., 2007
    - Communicative Reading II, Compass Publishing Co., 2004
    - Communicative Reading I, Compass Publishing Co., 2004
연구실 : T104
직위 : 교수 이메일 : 이메일 보내기
전공 : 영어학(의미,화용론) 연락처 : 031-670-5311
홈페이지 :
성명 : 박연미 연구실적보기
  • - University of Wisconsin (UW-Madison) Linguistics Ph.D.
    - University of Michigan Linguistics M.A
    - 이화여자대학교 영어영문학과 문학사

    *저서
    * 연구실적/저서
    - 2016 On the Syntactic Status of the NP1-for-NP2 Sequence 영어영문학2014 The Movement Theory of Control Revisited: Commentary on Wood 영어영문학
    - 2015 On Defective Intervention 언어연구
    - 2014 The Movement Theory of Control Revisited: Commentary on Wood 영어영문학
    - 2014. AGREE의 개념적 타당성에 반하여
    - 2013. 뇌와 언어능력
    - 2013. 복사이론의 위상 연구
    - 2013. Grammaticalization and Directionality
    - 2012. Conceptual Motivations of the Copy Theory
    - 2012. GB이론과 최소주의 (GB-Theory and Minimalism) 도서출판 동인
    - 2012. Road to TOEIC 990
    - 2012. On VP-Internal Subject Constructions
    - 2012. A Remark on Case
    - 2012. Case As an Irreducible Feature 언어연구 vol. 26. No,3
    - 2011. A Remark on the Remnant Movement Analysis of Gapping 영어학 vol.11, no. 3
    - 2011. 공백구문의 잔여이동 분석에 관한 연구
    - 2011. 핵심영어 통사론 (Core English Syntax) 도서출판 아진
    - 2011. 국면과 접합면(Phase and Interfaces) 도서출판 동인
    - 2010. On the VP-Focus Phrase 언어연구 vol. 26, No. 3
    - 2010. 학습자 중심 학습에 미치는 웹기반학습의 효과성에 관한 사례연구
    - 2010. 이슈리딩 2 (Issue Reading 2)
    - 2010. 최소주의에서의 부사인허조건 (Adverb Licensing in Minimalism) 도서출판 동인
    - 2010, 최소주의와 다위니즘 (Minimalism and Darwinism) 도서출판 동인
    - 2010. 영어통사원리 (English Syntactic Principles) 도서출판 아진
    - 2010. 이슈리딩 1 (Issue Reading 1)
    - 2009. 초점과 생략 (Focus and Ellipsis) 도서출판 동인
    - 2009. 토익
    - 2009. On Voice Mismatches in Ellipsis 언어연구 vol. 25, no. 2
    - 2008. On the EPP-less Movement Analysis 언어연구 vol. 23, no.4
    - 2008. 통사구조의 습득 (Acquisition of Syntactic Structures) 도서출판 동인
    - 2007. A Loophole of the EPP-less Movement Analysis 생성문법연구 vol. 17, no. 4
    - 2007. 최소주의 통사론 이해
    - 2007. 생물언어학과 Chomsky 이해 (Understanding Chomsky and Biolinguistics)도서출판 동인
    - 2006. 언어설계와 국면
    - 2006. Chomsky의 언어과학
연구실 : T106
직위 : 교수 이메일 : 이메일 보내기
전공 : 영어학(통사론) 연락처 : 031-670-5314
홈페이지 :
성명 : 최정선 연구실적보기
  • * 학력
    - State University of New York at Buffalo 박사
    - 연세대학교 석사
    - 연세대학교 학사

    * 연구실적/저서
    - 2016.12. - 문학교육을 위한 영화의 활용: 스콧 피츠제럴드의 『위대한 개츠비』와 바즈 루어만의 〈위대한 개츠비〉를 비교한 수업 사례. 영미문학교육
    - 2014.09. 미국소설로 미국문화 가르치기. 영미문학교육
    - 2011.06. The Mayor of Casterbridge: Human Suffering in the Victorian Patriarchy. Journal of British & American Studies.
    - 2011.04. Ambiguities of Booker T. Washington’s Subject Position: Strategy of Survival in Up From Slavery. 근대영미소설.
    - 2010.08. Edith Wharton’s Summer: Charity Royall’s Initiation and Dynamics of Spaces. 근대영미소설.
    - 2010.06. 「대학교에서 영미아동문학 가르치기」. 영미문학교육.
    - 2008.12. 「대학원에서 미국 소설 강의하기: 강의 사례와 구체적 쟁점」. Journal of British & American Studies.
    - 2007.12. 「원작과 영화의 비교를 통한 영미문학교육: 『위대한 개츠비』의 경우」. 영미문학교육.
    - 2007.05. 「헨리 제임스의 여인의 초상: 이자벨 아처의 선택과 결말의 해석문제」. 근대영미소설.
연구실 : T107
직위 : 교수 이메일 : 이메일 보내기
전공 : 영미문학 연락처 : 031-670-5315
홈페이지 :
성명 : 졸도스 레슬리 길버트 연구실적보기
  • * 학력
    - Simon Fraser University M.A
    - Simon Fraser University B.A
연구실 : T108
직위 : 초빙교원 이메일 : 이메일 보내기
전공 : Linguistics 연락처 : 031-670-5316
홈페이지 :
성명 : 알렉스 조지 라우리 연구실적보기
  • *학력
    - University of North Carolina at Chapel Hill EdDJames Madison University EdD
    - American University M.F.A.
    - James Madison University B.A.
연구실 : T109
직위 : 초빙교원 이메일 : 이메일 보내기
전공 : Curriculum & Instruction 연락처 : 031-670-5317
홈페이지 :
성명 : 칼튼 우리아 포브스 연구실적보기
  • *학력
    - Adventist International Institute of Advanced Studies(AIIAS) MDiv
    - Oakwood University BSW
연구실 : T103
직위 : 초빙교원 이메일 : 이메일 보내기
전공 : Master of Divinity 연락처 : 031-670-5318
홈페이지 :


스카이 스크래퍼 영역

페이지 위로